• 050-281-2825
  • ikishurim@gmail.com
  • כישורים - קישורים
Search
Close
  • עמוד הבית
  • תחומי המומחיות שלנו
    • אימון, מנטורינג והנחיית קבוצות
    • נשים העצמה ומגדר
    • פיתוח מנהיגות בניהול
  • פרופיל המכללה
    • אודות
    • אודות שמחה לוין הבעלים והמנכ"לית
    • המודל הספיראלי
    • המנחים וצוות ההוראה
    • בין לקוחותינו
    • 10 סיבות ללמוד בכישורים
  • גלריית תמונות
  • חנות און ליין
  • לקוחות ממליצים
  • מאמרים
    • העצמה נשית
    • התפתחות אישית והעצמה
    • שאלונים
    • ייעוץ אירגוני
    • התפתחות מקצועית
    • קואצ'ינג, התפתחות מקצועית וייעוץ ארגוני
  • כתבו עלינו בעיתון
  • צור קשר
Menu
  • עמוד הבית
  • תחומי המומחיות שלנו
    • אימון, מנטורינג והנחיית קבוצות
    • נשים העצמה ומגדר
    • פיתוח מנהיגות בניהול
  • פרופיל המכללה
    • אודות
    • אודות שמחה לוין הבעלים והמנכ"לית
    • המודל הספיראלי
    • המנחים וצוות ההוראה
    • בין לקוחותינו
    • 10 סיבות ללמוד בכישורים
  • גלריית תמונות
  • חנות און ליין
  • לקוחות ממליצים
  • מאמרים
    • העצמה נשית
    • התפתחות אישית והעצמה
    • שאלונים
    • ייעוץ אירגוני
    • התפתחות מקצועית
    • קואצ'ינג, התפתחות מקצועית וייעוץ ארגוני
  • כתבו עלינו בעיתון
  • צור קשר
Blog
ראשי » מאמרים » התפתחות מקצועית » אימון לתיכנון ,הקמה של עסק עצמאי

אימון לתיכנון ,הקמה של עסק עצמאי

אין תגובות

מאת: שמחה לוין

בוגרי מכללת כישורים –קישורים אשר סיימו קורסים להכשרה מקצועית כגון אימון אישי, הנחיית קבוצות או ייעוץ ארגוני, נדרשים להקמת עסק עצמאי. בנוסף יש בוגרות רבות שהן בעלות מקצועות חופשיים ושוקלות באם להפוך לעצמאיות ויזמיות. כמו כן יש שכירות אשר נדרשות לתכנן וליזום פרויקטים עצמאיים במסגרת הארגון בו הן עובדות כגון מפיקות ברשות השידור, ממונות על קידום נשים במשרד ממשלתי או מנהלות עמותות במגזר השלישי. המאמר הבא נועד לעזור לך בתכנון ראשוני של העסק החדש שלך או של הפרויקט החדש שברצונך ליזום.
אז בואי נתחיל להתאמן בתכנון העסק החדש שלך: 

משימה 1:רשמי את כל הכישורים האישיים שלך ושל שותפך (אם יש לך כזה). אל תפעילי כל ביקורת. רשמי כל רעיון וכל כישרון או מיומנות נרכשת. מה את יודעת לעשות הכי טוב? מה את אוהבת לעשות? במה עסקת בעבר? 
אדם עשוי להיות בעל תכונות וכישורים רבים ומגוונים –החל מחוש טכני וידע בעולם האינטרנט או בעל כישרון לאפייה ובישול או אולי עיצוב בתים ובגדים או ייעוץ תזונתי או ניהול ומנהיגות .

משימה 2: קראי שוב את רשימת הכישורים שלך וחשבי – איזה עסקים אפשר להקים עם כישורים אלו? הכיני רשימה ארוכה ככל האפשר ללא כל ביקורת וסינון של כל העסקים שאת יכולה להקים. אפשר להתחיל לחשוב על רעיונות ישנים לעסק בצורה חדשה. למשל, אולי האזור שבו את גרה זקוק לעיתון קהילתי חדש ולך יש כישרון עיצובי וגרפי ותוכלי להכין עיתון אלקטרוני כאמצעי מכירות לעסקים קטנים.

משימה 3: עברי על הרשימה שלך ומחקי את כל הרעיונות שאינם נראים לך מעשיים לגבי האנשים שאת יכולה לעבוד איתם, האנשים שלהם את יכולה לשווק את השירות או המוצר שלך, או לגבי המקום שבו את יכולה לפעול. השאירי רק 2-3 רעיונות רלוונטיים. ברגע שקיבצת רשימה ארוכה של רעיונות את יכולה לצנן את ההתלהבות שלך עם בדיקה עצמית. חשבי על קבוצת האנשים המסוימת שאת רוצה לערב. מה הם מסוגלים לעשות? האם יש להם מגבלות? האם הם יוכלו ללמוד בקלות ובמהירות לספק את השירות עליו חשבת? לשווק אותו בהצלחה? האם יוכלו לטפל בלקוחות? עכשיו הזמן לצמצם את הרשימה על בסיס עסקי ולענות על 5 שאלות:
1. האם יש לך את הכישורים?
2.האם יש שוק?
3.האם יש לך יתרון על פני המתחרים?
4.האם העסק הוא בעל פוטנציאל לגדילה? 
5.האם את יכולה להתחיל עם המשאבים שברשותך כעת? 

שלב ב: בדיקה וסינון רעיונות לעסק
לאחר שהחלטת על מטרות העסק או הפרויקט שאת מבקשת להקים ועל מטרותייך האישיות, גשי לגיבוש הרעיון העסקי שלך וכתבי אותו בעמודים הבאים:
1.תארי את המוצרים או השירותים אותם את מתכוונת למכור ,המאפיינים שלהם והמחיר.
2.הסבירי מה הצורך הקיים בשוק למוצר/שירות שלך.
3.מי יקנה את המוצר/שירות שלך במחיר אותו את מתכוונת לדרוש?
4.מי המתחרים העיקריים שלך ואיך את מתכוונת להתמודד איתם?
5.איך את מתכוונת לשווק ולמכור את המוצר שלך?
 6.מהן הבדיקות שעשית, היכן ועם מי נפגשת לבדיקת הביקוש והנכונות לקניית המוצר/שירות בהיקף שקבעת ובמחיר שתדרשי?
 7.מהם הנתונים הניהוליים והמקצועיים שיש לך לניהול העסק? 

  • ניסיון קודם בניהול עסק
  • הכשרה אקדמית בניהול:
  • הכשרה מקצועית
  • ניסיון ניהולי /מקצועי
  • ניסיון שיפוטי אובייקטיבי
  • נתונים נוספים אחרים

8.מה יעשה את העסק שלך לייחודי בשוק? הסבירי

  • מוצר/שירות ייחודי
  • זכות בלעדית מוקנית
  • טכנולוגיה עדיפה
  • מיקום
  • שירות
  • מחיר נמוך
  • מחיר גבוה
  • יתרונות ברכש
  • יתרון שיווקי
  • יתרונות אחרים

9.באיזו גישה תנקטי כדי לשמור על היתרונות הייחודים שלך בעתיד כאשר המתחרים ינסו לחקות אותך?
10.לוח חזון – כתבי באופן חופשי תאיור של עסק החלומות שלך: מהו הדבר שאת אוהבת לעשות ושהוא לב ליבו של עסק החלומות שלי? 

בהצלחה!

« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

Theme by Pojo.me - WordPress Themes
Design by Elementor
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס