• 050-281-2825
  • ikishurim@gmail.com
  • כישורים - קישורים
Search
Close
  • עמוד הבית
  • תחומי המומחיות שלנו
    • אימון, מנטורינג והנחיית קבוצות
    • נשים העצמה ומגדר
    • פיתוח מנהיגות בניהול
  • פרופיל המכללה
    • אודות
    • אודות שמחה לוין הבעלים והמנכ"לית
    • המודל הספיראלי
    • המנחים וצוות ההוראה
    • בין לקוחותינו
    • 10 סיבות ללמוד בכישורים
  • גלריית תמונות
  • חנות און ליין
  • לקוחות ממליצים
  • מאמרים
    • העצמה נשית
    • התפתחות אישית והעצמה
    • שאלונים
    • ייעוץ אירגוני
    • התפתחות מקצועית
    • קואצ'ינג, התפתחות מקצועית וייעוץ ארגוני
  • כתבו עלינו בעיתון
  • צור קשר
Menu
  • עמוד הבית
  • תחומי המומחיות שלנו
    • אימון, מנטורינג והנחיית קבוצות
    • נשים העצמה ומגדר
    • פיתוח מנהיגות בניהול
  • פרופיל המכללה
    • אודות
    • אודות שמחה לוין הבעלים והמנכ"לית
    • המודל הספיראלי
    • המנחים וצוות ההוראה
    • בין לקוחותינו
    • 10 סיבות ללמוד בכישורים
  • גלריית תמונות
  • חנות און ליין
  • לקוחות ממליצים
  • מאמרים
    • העצמה נשית
    • התפתחות אישית והעצמה
    • שאלונים
    • ייעוץ אירגוני
    • התפתחות מקצועית
    • קואצ'ינג, התפתחות מקצועית וייעוץ ארגוני
  • כתבו עלינו בעיתון
  • צור קשר
Blog
ראשי » מאמרים » שיפור התחרותיות של ארגון רב לאומי

שיפור התחרותיות של ארגון רב לאומי

אין תגובות

מאת: עמרי לוין – מנכ"ל פיליפס ישראל 
המאמר מבוסס על הרצאה שניתנה בפני משתתפי קורס יעוץ ארגוני ואימון מנהלים של מכון כישורים-קישורים בשיתוף היחידה ללימודי החוץ של האוניברסיטה העברית בתאריך 15/10/12

הקדמה

בישראל פועלות מספר חברות בינלאומיות .במהלך הקריירה שלי זכיתי לעבוד  במספר חברות בינלאומיות כגון :נסטלה –גלידות
חברת אדידס ובשנים האחרונות הנני מנהל את חברת פיליפס. ניסיוני בחברות בינלאומיות הביא אותי למספר תובנות מעניינות אותם אני רוצה לחלוק אתכם היום .
חברות בינלאומיות הן חברות מיוחדות מבחינת התרבות הארגונית שלהם ומהוות כר מסקרן ללימוד בתוכניות להכשרת מנהלים יועצים ארגוניים ומאמנים .

ניקח לדוגמא את פיליפס  כמקרה בוחן לשאלה: איך שומרים על חדשנות ויצירתיות בארגונים גם אחרי 120 שנה וממשיכים להוביל את השוק גם ב120 השנים הבאות? כדי להשיב על השאלה בואו נעשה הכרות קצרה עם פיליפס:

מספר עובדות מרשימות ביותר על פיליפס:

  • החברה הוקמה בשנת 1891
  • משרדי המטה נמצאים באמסטרדם, הולנד
  • פיליפס היא חברה עולמית הנושאת את דגל החדשנות כבר 120 שנה.
  • מכירות של יותר מ-‏22 מיליארד אירו בשנת 2011
  • 33% מהמכירות מבוצעות בשווקים מתעוררים
  • המותג של פיליפס מוכר בכל העולם ונחשב אחד מ-50  המותגים המובילים בעולם
  • ערך המותג של פיליפס הכפיל את עצמו ל-‏8.7 מיליארד דולר מאז 2004 
  • 122,000 בחברה עובדים
  • ערוצי מכירות ושירות ביותר מ-‏100 ארצות
  • 1.6 מיליארד אירו השקעה במו"פ כל שנה, 6%  מהמכירות
  • זכויות פטנטים – 36,000 וסימנים מסחריים רשומים – 50,000

אבל זה שזה הצליח 120 שנה לא אומר שאין צורך בשיפור מתמיד של המצוינות בארגון

אז מה הן הסכנות למצוינות גם בעתיד?

  • קודם כל סכנת ההיבריס פועלת גם על ארגונים כמו על אנשים : זחיחות הדעת, שאננות, דריכה במקום. בנוסף להזדקנות תיק המוצרים והאטה בקצב החדשנות.
  • סכנה שניה היא כניסה של מתחרים חדשים, זריזים המתחרים בתחום אחד ולכן משקיעים את מירב המשאבים שלהם באותו תחום כשהם נחושים להצליח .
  • סכנה שלישית קשורה בתרבות ארגונית שמקדשת את הקיים ולא מעודדת פריצות דרך
  • סכנה רביעית מכונה “not invented here” NIH  – התגובה המיידית של גורמי פיתוח וחדשנות מתוך הארגון לכ ל יוזמה או חידוש הנובעים מחוץ לחברה
  • סכנה חמישית היא "מחלה נפוצה " בארגונים בינלאומיים וקשורה לריכוזיות יתר במטה המרכזי הבאה לידי ביטוי בסימפטומים כגון : כבדות בקבלת החלטות ,איטיות בביצוע החלטות שכבר התקבלו ומתן אוטונומיה מוגבלת לחברות המקומיות בייזום פרויקטים חדשים .

אז מה עושים? איך מתמודדים עם הסכנות הללו?

בראש וראשונה ע"י שינוי התרבות הארגונית והטמעת הערכים הבאים:

  • החדרת ערך שנשמע פרדוכסלי אבל הוא חשוב ביותר כאמצעי להתגבר על סכנת ההיבריס הארגוני עידוד חוסר שביעות רצון תמידי ומובנה כערך בארגון Institutional Disatisfaction
  • ערך שני שיש לעודד בקרב כל דרגי קבלת ההחלטות בארגון הוא מהירות ביצוע גם במחיר לקיחת סיכונים מושכלים. משמעות הדבר הוא שמוטב לצאת לדרך בוודאות של 70-80% מאשר לדחות את ההחלטה ולחכות ל-100% וודאות .
  • ערך שלישי שארגון השואף למצוינות צריך להטמיע הוא הנכונות לקבל טעויות וללמוד מכישלונות ולא רק מהצלחות.
  • ערך רביעי מצריך צמצום רבדים בסולם ההיררכי של קבלת החלטות בארגון
  • ערך חמישי קשור ביכולת הארגונית להשאיר מרכיבים לא מוגדרים בשיטה הניהולית העולמית מתוך הכרה שאף שיטה ניהולית לא מכסה 100% מהאירועים בחיי חברה “fuzzy logic”
  • ערך שישי הוא כביכול מובן מאליו אבל הלכה למעשה חייבים לחזקו ללא הרף והוא קשור בשיפור השירות : מתן מענה לצרכי הלקוח כמניע לכל פעולה בארגון.
  • ערך שביעי צריך לבוא לידי ביטוי במתן כלים ואוטונומיה ניהולית ליחידות בעלי ממשק ישיר עם הלקוח
  • ערך שמיני מחייב את החברה לעודד תרבות של שקיפות ו"ויכוחים" מועילים במקום "טיוח" והשתקת חילוקי דעות
  • הערך "אחרון חביב " הוא יזמות כמרכיב  חיובי ורצוי בארגון במקום "יישור קו" וביצוע החלטות " הנכפות מלמעלה ללא עוררין .

לסיכום ,ארגון השואף לא רק לשרוד אלא להמשיך להצטיין גם בעוד 120 שנים  חייב לאתגר את הקיים ולזכור ש" אני חושב משמע אני קיים " .

« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

Theme by Pojo.me - WordPress Themes
Design by Elementor
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס